Πώς θα προφυλαχθείτε από γυναικολογικά προβλήματα το καλοκαίρι.

//Πώς θα προφυλαχθείτε από γυναικολογικά προβλήματα το καλοκαίρι.

Πώς θα προφυλαχθείτε από γυναικολογικά προβλήματα το καλοκαίρι.

Η ζέστη και υγρασία είναι οι καλύτεροι φίλοι των γυναικολογικών λοιμώξεων γι’αυτό οι γυναίκες πρέπει να φροντίζουν την υγιεινή τους περισσότερο την περίοδο αυτή.

Πιθανότητα εμφάνισης Ουρολοίμωξης

Η έκθεση και μόνο στον ήλιο προκαλεί αφυδάτωση και εφίδρωση με αποτέλεσμα να ευνοείται η επιβίωση και η ανάπτυξη των μικροβίων. Επιπλέον, η αφυδάτωση, και η ελαττωμένη παραγωγή ούρων λόγω της αποβολής του νερού μέσω της εφίδρωσης, συντηρεί την παρουσία και τον πολλαπλασιασμό των μικροβίων.

Επίσης, η πιο συχνή επαφή με τα μικρόβια στις, όχι πάντα καθαρές, θάλασσες και, κυρίως, πισίνες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πολλές φορές παραμένουμε με το βρεγμένο μαγιό για ώρες, αποτελούν αφορμή για την εμφάνιση ουρολοίμωξης.

Τέλος, η αποφυγή ούρησης στις παραλίες και στις κοινόχρηστες τουαλέτες για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια του μπάνιου κμεγαλώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης της ουρολοίμωξης.

Τα συνηθέστερα συμπτώματα μιας ουρολοίμωξης είναι το αίσθημα καύσου κατά την ούρηση, η συχνουρία (όπου αρκετά συχνά η γυναίκα αποβάλλει πολύ μικρή ποσότητα ούρων) και η επιτακτική ούρηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει και παρουσία αίματος.

Πέρα από τις ουρολοιμώξεις, αρκετά συχνές είναι οι κολπίτιδες οπότε οποιαδήποτε αλλαγή στη φυσιολογική χλωρίδα του κόλπου, που έχει ως αποτέλεσμα να επικρατήσει κάποιος παθογόνος μικροοργανισμός, οδηγεί σε φλεγμονή του κόλπου ή αλλιώς κολπίτιδα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αίσθημα καύσου και κνησμό στον κόλπο και στο αιδοίο, ερυθρότητα εξωτερικά και αύξηση της ποσότητας των κολπικών υγρών, καθώς και αλλαγή στο χρώμα και στην οσμή τους.

Συχνά παρατηρείται πόνος κατά την επαφή (δυσπαρευνία) και κατά την ούρηση (δυσουρία).

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές προστασίας σας από γυναικολογικά προβλήματα κατά την περίοδο του καλοκαιριού.

  • Σχολαστική τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής
  • Προτιμήστε βαμβακερά εσώρουχα και όχι ιδιαίτερα στενά ρούχα όπως τζιν παντελόνια ή κολάν.
  • Μη χρησιμοποιείτε ποτέ ξένα εσώρουχα ή ρούχα ή πετσέτες.
  • Πίνετε άφθονα υγρά και κυρίως νερό το οποίο βοηθά στην παραγωγή ούρων αλλά και στην απομάκρυνση τυχόν μικροβίων από την ουρογεννητική διαδρομή.
  • Επισκεφθείτε την τουαλέτα κάθε φορά που νιώθετε την ανάγκη για ούρηση και μην κρατάτε την κύστη σας γεμάτη. Στάση ούρων προδιαθέτει για ουρολοίμωξη.
  • Αποφεύγετε κολπικές πλύσεις με αντισηπτικά έστω και αν είναι ειδικά για την περιοχή. Ο κόλπος έχει δικό του τρόπο να αυτοκαθαρίζεται και δεν πρέπει να παρεμβαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία. Τα εξωτερικά γεννητικά όργανα τα πλένετε με τρεχούμενο νερό και σαπούνι όπως το υπόλοιπο σώμα. Αν χρειάζεστε κάποιο θα σας το προτείνει ο γυναικολόγος σας έπειτα από έλεγχο.
  • Χρησιμοποιείτε ταμπόν όσο το δυνατόν λιγότερο και αν δεν γίνεται αλλιώς, αλλάξτε το κάθε 2-3 ώρες.
  • Να αποφεύγετε όσο είναι δυνατόν πολυσύχναστες παραλίες και να είστε προσεκτικές στην επιλογή πισίνας.
  • Στην παραλία, μετά το μπάνιο, να αλλάζετε μαγιό, γιατί η υγρασία που αναπτύσσεται είναι ο «καλύτερος φίλος» των μυκήτων.
  • Χρησιμοποιείτε πάντοτε πετσέτα ή ψάθα όταν ξαπλώνετε στην παραλία (όχι σε γυμνή άμμο) και αν είναι δυνατόν να μη χρησιμοποιείται αυτή από άλλο άτομο παράλληλα.
  • Εμπλουτίστε το καθημερινό σας διαιτολόγιο με γιαούρτι και γάλα τα οποία προστατεύουν τη φυσιολογική χλωρίδα του οργανισμού.
  • Αποφύγετε τη κατανάλωση σκευασμάτων πλούσιων σε ζάχαρη (γλυκά, παγωτά, αναψυκτικά) καθώς προδιαθέτουν σε λοιμώξεις.

πηγή iatronet.gr

2017-07-12T16:27:35+00:00Ιούλιος, 2017|Υγεία|